Από τα σημαντικότερα
(και εύκολα παραβλεπόμενα) υποχρεωτικά στοιχεία για τον κάθε αναβάτη είναι ο
εξοπλισμός ασφαλείας μοτοσυκλέτας. Αν και ο εξοπλισμός μπορεί να είναι
"δυσκίνητος", περίεργος και ενοχλητικός, είναι ταυτόχρονα το μόνο πράγμα
που θα σας προστατεύσει από το δρόμο σε περίπτωση ατυχήματος. Φανταστείτε να
ολισθαίνετε στο δρόμο με 50 χλμ./ώρα με σορτς και ένα μπλουζάκι και θα αρχίσετε
να καταλαβαίνετε γιατί κάποιοι λένε ότι δεν πρέπει να εκθέσετε κανένα μέρος του
σώματός σας όταν βρίσκεστε πάνω σε μια μηχανή.
ΚΡΑΝΟΣ
Ένα παλιό ρητό λέει κάτι τέτοιο: Αν το κεφάλι
σας αξίζει 20€, αγοράστε για τον εαυτό σας ένα κράνος αξίας 20€.
Τούτου λεχθέντος, ένα κατάλληλο, εγκεκριμένο
κράνος μηχανής μπορεί να σώσει το κρανίο σας σε περίπτωση ατυχήματος. Ακόμη και
αν έχετε αποφασίσει ότι δεν θέλετε να προστατέψετε τον εγκέφαλό σας, τα κράνη
προσφέρουν επίσης προστασία από τον θόρυβο και την αναταραχή του ανέμου.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΜΑΤΙΩΝ
Η προστασία των ματιών δεν εμποδίζει μόνο τον
άνεμο από το να προκαλέσει δάκρυα κάτω από το πρόσωπό σας, αλλά εμποδίζει
επίσης όλα τα σκουπίδια και τα έντομα να φτάσουν στα μάτια σας. Τα τζάμια στα
κράνη προσφέρουν ενσωματωμένη προστασία των ματιών, αλλά ορισμένοι αναβάτες
προτιμούν να φορούν ξεχωριστή προστασία ματιών, προστατευτικά spoiler και
ζελατίνες ώστε να μπορούν να απολαμβάνουν ένα έγχρωμο οπτικό πεδίο που μπορεί
να αφαιρεθεί όταν πέσει ο ήλιος.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΥΤΙΩΝ
Είναι οι ωτοασπίδες εξοπλισμός ασφαλείας;
Βεβαίως! Ο θόρυβος του ανέμου σε μια μοτοσικλέτα μπορεί να γίνει ακραίος στις
ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου και η ακοή σας μπορεί να υποστεί ζημιά μετά από
αρκετή επανειλημμένη έκθεση σε τέτοιους δυνατούς ήχους.
Ελέγξτε τους τοπικούς νόμους σχετικά με την
προστασία των αυτιών προτού τις τοποθετήσετε. Μερικά κράτη απαιτούν διαμορφωμένες
ωτοασπίδες, ενώ άλλα έχουν πιο συγκεκριμένους κανόνες που διέπουν τον τρόπο με
τον οποίο μπορείτε να καλύψετε τα αυτιά σας σε μια μοτοσικλέτa
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣΙΑ ΑΥΧΕΝΑ (OFFROAD)
Παρόλο που έχουν εμφανιστεί εδώ και λίγα χρόνια,
οι συσκευές στήριξης του αυχένα προσφέρουν τη δυνατότητα πρόληψης ή μείωσης των
σοβαρών τραυματισμών της σπονδυλικής στήλης από βλάβες που περιλαμβάνουν
συμπίεση κεφαλής. Οι δοκιμές σε καταστάσεις on-road οδήγησης ήταν λιγότερο
επιτυχείς από τις offroad εφαρμογές (εξαιτίας του γεγονότος ότι οι συσκευές
περιορίζουν την περιστροφή της κεφαλής και, επομένως, την ορατότητα), αλλά ίσως
υπάρξει μια ημέρα που αυτές οι συσκευές θα είναι ευρέως διαδεδομένες στους
αναβάτες.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΓΚΩΝΑ, ΚΝΗΜΗΣ, ΚΑΙ ΓΟΝΑΤΟΥ (OFFROAD)
Τα προστατευτικά αναβάτη συνήθως φοριούνται κάτω
από φανέλες καθώς οδηγείτε εκτός δρόμου και προστατεύουν τα βασικά μέρη του
σώματος όπως αγκώνες, κνήμες και γόνατα από μια κρούση. Μπορούν επίσης να
επηρεάσουν την κανονική οδήγηση όταν φοριούνται σε συνδυασμό με λιγότερο προστατευτικά
εξωτερικά στρώματα (όπως τζιν ενισχυμένα με Kevlar), αν και δεν θα προσφέρουν
την πλήρη κάλυψη του πλήρους εξοπλισμού.
Στις ευθείες η
μοτοσυκλέτα είναι αρκετά σταθερή και διατηρεί την πορεία της χωρίς ιδιαίτερο
κόπο. Ειδικά αν ο οδηγός παραμένει με τα χέρια του χαλαρά στο τιμόνι και
«επιτρέπει» στη μοτοσυκλέτα να διατηρεί την ευστάθειά της.
Στις στροφές τα πράγματα
είναι εντελώς διαφορετικά, καθώς εκεί η μοτοσυκλέτα γίνεται αρκετά ευάλωτη και
η σταθερότητά της επηρεάζεται από κάθε κίνηση του οδηγού ή του συνεπιβάτη.
Στις στροφές
Ακόμη και το κεφάλι του να μετακινήσει ο συνοδηγός, η
μοτοσυκλέτα θα «αναστατωθεί». Λίγο και ανάλογα με τα κιλά της μοτοσυκλέτας και
την ταχύτητα τη στιγμή εκείνη, αλλά η κίνηση θα γίνει αισθητή από την οδηγό. Θα
του αποσπάσει την προσοχή και αυτό είναι το τελευταίο πράγμα που θέλει να κάνει
ο συνεπιβάτης, ειδικά στη διάρκεια μιας στροφής
Επομένως ο κανόνας λέει ότι από τη στιγμή που ξεκινά η στροφή, ο συνεπιβάτης το μόνο που κάνει είναι να αναπνέει και να απολαμβάνει τη βόλτα. Δεν κινείται.
Οι στροβιλισμοί του αέρα είναι λιγότεροι όσο ο
συνεπιβάτης μένει κοντά στον οδηγό. Τείνουν όμως να στέλνουν τα μυγάκια στον
συνεπιβάτη, οπότε επιβάλλεται να είναι κλειστή η ζελατίνα του κράνους του.
Στη διάρκεια της στροφής
ο συνεπιβάτης ακολουθεί την κλίση του σώματος του οδηγού. Αν γείρει αντίθετα, η
μοτοσυκλέτα θα χρειαστεί να πάρει μεγαλύτερη κλίση, με αρνητικά αποτελέσματα ως
προς την πορεία της, την πρόσφυση των ελαστικών της, την ευστάθειά της
γενικότερα.
1. Ανύπαρκτη
η χρήση του φλας
Όπως όταν ένα αυτοκίνητο θέλει να αλλάξει λωρίδα, έτσι
και ο οδηγός μηχανής θα πρέπει να ανάβει φλας,
ώστε να προειδοποιεί τους άλλους οδηγούς για την πορεία του. Ελάχιστοι είναι οι οδηγοί μηχανής που το κάνουν, καθώς οι
περισσότεροι θεωρούν πως επειδή είναι ευέλικτο το όχημα τους μπορούν να
προσπερνούν τα αυτοκίνητα πάνω στις διαχωριστικές λωρίδες με υψηλές ταχύτητες
χωρίς φλας. Ένα μεγάλο μέρος των ατυχημάτων προέρχεται από αυτή τη συμπεριφορά.
2. Οδήγηση χωρίς κράνος
Τις περισσότερες φορές, οι οδηγοί μηχανής που δεν ανάβουν φλας δεν φορούν και κράνος. Το να πέσεις ακόμα και με 20 χλμ. / ώρα από
μια μηχανή χωρίς κράνος είναι αρκετά επικίνδυνο για σοβαρά χτυπήματα στο
κεφάλι. Το κράνος δεν είναι υποχρέωση, αλλά σεβασμός προς τον
εαυτό του ίδιου του οδηγού αλλά και του συνοδηγού εάν υπάρχει.
3. Επιθετική οδήγηση
Αρκετοί οδηγοί μηχανής επιλέγουν να οδηγούν εξαιρετικά
επιθετικά βασιζόμενοι στην μεγάλη και γρήγορη επιτάχυνση του οχήματος τους σε
σχέση με ένα απλό αυτοκίνητο. Με αυτό τον τρόπο γίνονται αιτία για αρκετά ατυχήματα, καθώς αρκετοί οδηγοί αυτοκινήτων αναγκάζονται να πέσουν
αλλού και να καταστρέψουν το όχημα τους ή να κινδυνέψουν οι ίδιοι για να
αποφύγουν τη σύγκρουση με τον αναβάτη της μηχανής επειδή επιλέγει να οδηγεί
χωρίς σκέψη.
4. Το ξαφνικό σταμάτημα και η
χρήση κινητού
Μια άλλη κατηγορία αναβατών επιλέγει να σταματά χωρίς
προειδοποίηση στη μέση του δρόμου για να απαντήσει σε κλήσεις, κάτι το οποίο
είναι ανεπίτρεπτο όταν τα σύγχρονα κινητά παρέχουν τη δυνατότητα των φωνητικών
εντολών και αρκετά κράνη έχουν ενσωματωμένα
μικρόφωνα και ακουστικά για να δέχονται κλήσεις.
5. Η κακή συμπεριφορά
Πέρα από το σεβασμό του ΚΟΚ πρέπει να υπάρχει και
σεβασμός μεταξύ των οδηγών. Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί μηχανής που θεωρούν πως ο δρόμος
τους ανήκει και πως αν κάποιος τους κορνάρει για να τους επιδείξει μια λάθος
συμπεριφορά, είναι έτοιμοι είτε να τσακωθούν, είτε να προκαλέσουν τον άλλο
οδηγό χρησιμοποιώντας τα μεγάλα φώτα με σκοπό να τον τυφλώσουν.
Εάν κάποιος κάνει κάτι από τα παραπάνω, σίγουρα οφείλει
να το αλλάξει και να σεβαστεί τους υπόλοιπους οδηγούς. Μόνο έτσι θα μειώσουμε
ουσιαστικά τα τροχαία και θα κάνουμε ευκολότερη την οδήγηση στους ελληνικούς
δρόμους.
ΣΩΣΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΤΙΣ
ΣΤΡΟΦΕΣ..
Η απάντηση είναι μια: και
στις δύο περιπτώσεις σας περιμένει το ίδιο πράγμα – θα βγείτε έξω από το δρόμο.
Ιδιαίτερα στην απότομη μείωση του γκαζιού που θα κάνετε
Κατ’αρχάς ρωτήστε τον εαυτό
σας:
Τι θα γίνει εάν στην αρχή τις στροφής πατήσω το γκάζι πιο δυνατά;
Τι θα γίνει εάν χαμηλωσω το γκάζι στη μέση της στροφής;
Η απάντηση είναι μια:
και στις δύο περιπτώσεις σας περιμένει το ίδιο πράγμα – θα βγείτε έξω από το
δρόμο.
Ιδιαίτερα στην απότομη μείωση του γκαζιού που θα κάνετε νευρικές διορθώσεις για
να επαναφέρεται σε ευθυγράμμιση τη μηχανής σας στην στροφή.
Είτε πολύ είτε λίγο η αλλαγή του γκαζιού στη στροφή μπορεί να οδηγήσει σε
τραγικές συνέπειες. Ελαττώστε ταχύτητα πριν την είσοδο της στροφής και
διατηρήστε σταθερό γκάζι καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής.
Για να δώστε κατάλληλη κλίση στην μοτοσικλέτα σας, στρίψτε το τιμόνι στην
κατεύθυνση της στροφής, διατηρώντας μια μικρή πίεση ώστε να κινηθείτε ομαλά
μέσα στη στροφή.
Αρμονίστε το σώμα σας με τη μηχανή σας.
Το σώμα πρέπει να είναι σε ευθεία στάση και να είναι ίσιο και παράλληλο με τη
μηχανή.
Γείρετε το σώμα σας στο εσωτερικό κάθε στροφής, ενώ μετακινείτε και το γόνατο
σας προς το εσωτερικό της στροφής.
Να μη κάνετε πολύ ανοιχτές ή πολύ κλειστές γραμμές προς το εσωτερικό της
στροφής. Στην έξοδο της στροφής, ανοίξτε απαλά και σταδιακά το γκάζι και να
φέρνετε τη μοτοσυκλέτα σε όρθια θέση...
Συνειδητοποίηση και αντίληψη
Πολλά πράγματα μπορούν να αποσπάσουν την
προσοχή σας όταν οδηγείτε. Πρέπει να γνωρίζετε πλήρως την κατάσταση γύρω σας. Η
προσοχή σας μπορεί να μην τόσο ικανή εάν αναμιγνύεται τα αισθήματά σας με την
θέα, τους ήχους και την αίσθηση όλων όσων συμβαίνουν γύρω σας. Εάν
συνειδητοποιείτε ότι πρέπει να είστε συντονισμένοι, τότε μπορεί να αντιληφθείτε
κάτι στο όχημά σας που δεν πάει καλά, όπως προβλήματα με το τιμόνι, τον τρόπο
με τον οποίο αντιδρούν τα ελαστικά, ή οποιοιδήποτε ασυνήθιστοι θόρυβοι, μπορεί
να υποπέσουν στην αντίληψή σας. Η συνειδητοποίηση μπορεί να σας κάνει
αποτελεσματικό οδηγό αν μπορείτε να σκέφτεστε πριν αντιδράσετε. Μπορεί να σας
βοηθήσει να συνειδητοποιήσετε ότι κάτι είναι επικίνδυνο πριν να βρεθείτε σε
κίνδυνο.
Εάν
έχει συνείδηση των γύρω σας, ελαχιστοποιείτε τον κίνδυνο ενός ατυχήματος. πολλά
πράγματα μπορούν να αποσπάσουν την αντίληψή σας. εάν είστε συγχυσμένος από
κάτι, αυτό επηρεάζει τις αισθήσεις σας. μιλώντας στο κινητό τηλέφωνο αποσπάται
η προσοχή σας. Εάν το αυτοκίνητό σας είναι γεμάτο πράγματα, αυτό μπορεί να σας
εμποδίζει να ξέρετε τι βρίσκεται γύρω σας. οι άνθρωποι στο αυτοκίνητο μπορεί να
σας μιλούν και να σας κρατήσουν μακριά από το τι συμβαίνει γύρω σας. Όταν είστε
συναισθηματικά κουρασμένοι ή όταν σκέφτεστε πράγματα που πρέπει να κάνετε
αποσπάται η προσοχή σας μακριά από την σημαντικότητα του να μείνετε
συγκεντρωμένοι. Όσο εξασκείστε πάνω στην αμυντική οδήγηση , θα αποκτήσετε
μεγαλύτερη αντίληψη σε ότι συμβαίνει γύρω σας και τι μπορεί να θεωρηθεί απειλή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου