ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΟΔΗΓΟΥ
Ο Έλληνας οδηγός είναι κατά κανόνα βιαστικός και αδιαφορεί πλήρως για τα
όρια ταχύτητας και τους λοιπούς κανόνες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Αν
βρεθεί σε κάποιον αυτοκινητόδρομο ή σε κάποια οδό ταχείας κυκλοφορίας, θα αυξήσει
ταχύτητα, όχι με βάση τους ισχύοντες νόμους, αλλά με βάση τη δυνατότητα του
οχήματός του, αδιαφορώντας για τους κινδύνους που συνοδεύουν την οδήγηση με
υψηλές ταχύτητες. Θεωρεί, μάλιστα, δεδομένη την παραβίαση των ορίων ταχύτητας
όταν πραγματοποιεί κάποιο ταξίδι, κι αν βρεθεί αντιμέτωπος με κάποιον έλεγχο
της τροχαίας, αντί να εκτιμήσει την προσπάθεια των αρχών να προφυλάξουν την
ασφάλεια των οδηγών, θα εκλάβει το γεγονός ως μεγάλη ατυχία. Έχει, άλλωστε,
πάντοτε την εντύπωση πως όσο πιο μεγάλες ταχύτητες αναπτύξει, τόσο πιο γρήγορα
θα φτάσει στον προορισμό του, παραγνωρίζοντας τελείως τον κίνδυνο στον οποίο
εκθέτει τον εαυτό του και τους άλλους.
Ο Έλληνας οδηγός θα προτιμήσει να οδηγήσει το αυτοκίνητό του σε κάποια
βραδινή έξοδο, ακόμη κι αν έχει καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ, θεωρώντας
εντελώς λανθασμένα πως το αλκοόλ δεν τον επηρεάζει και πως είναι σε θέση να
οδηγήσει εξίσου αποτελεσματικά και στο ίδιο επίπεδο εγρήγορσης, όπως όταν είναι
νηφάλιος. Εκλαμβάνοντας, μάλιστα, ως μεγάλη ατυχία κάποιον πιθανό έλεγχο για
αλκοτέστ από την τροχαία, έστω κι αν είναι ακριβώς αυτός ο έλεγχος που τον
προφυλάσσει από τη δική του απερισκεψία.
Ο Έλληνας οδηγός θα θελήσει να παρκάρει το όχημά του όσο πιο κοντά στον
προορισμό του μπορεί, έστω κι αν αυτό σημαίνει πως θα χρειαστεί να παρκάρει
παράνομα, φτάνοντας ακόμη και στο σημείο να παρεμποδίζει την κανονική
κυκλοφορία των άλλων οχημάτων. Η σκέψη του είναι πως ό,τι προέχει είναι να
εξυπηρετηθεί ο ίδιος, αδιαφορώντας για τα προβλήματα που τυχόν δημιουργεί στους
άλλους οδηγούς. Αντιστοίχως, βέβαια, αν λάβει κλήση για το παράνομο αυτό
παρκάρισμα ή αν του αφαιρεθούν οι πινακίδες, θα αποδώσει το γεγονός αυτό στη
συνήθη «ατυχία» του, αρνούμενος να συνειδητοποιήσει πως οι σχετικοί κανόνες για
το παρκάρισμα υπάρχουν για τη διασφάλιση της ομαλής κυκλοφορίας των οχημάτων.
Ο Έλληνας οδηγός εν γένει αρνείται να σεβαστεί τους κανόνες οδικής
κυκλοφορίας, παραβιάζοντας με χαρακτηριστική ευκολία τα όρια ταχύτητας ή τους
ερυθρούς σηματοδότες, κρίνοντας πως τέτοιου είδους περιορισμοί δεν αφορούν τον
ίδιο και πολύ περισσότερο πως δεν μπορούν να σταθούν εμπόδιο στην προσπάθειά
του να φτάσει εκεί που θέλει όσο πιο γρήγορα μπορεί.
Οι Έλληνες εμφανίζονται ως οι πλέον απείθαρχοι της Ευρώπης:
σχεδόν οι μισοί (49%) δηλώνουν ότι οδηγούν μερικές φορές χωρίς ζώνη, 28% ότι
κάθονται στο τιμόνι ακόμη κι όταν έχουν ξεπεράσει το όριο των 0,5 γραμμαρίων
αλκοόλ ανά λίτρο αίματος, το 27% ότι οδηγεί στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης.
Φαίνεται επίσης να καταλαμβάνουν καλή θέση όσον αφορά την
αγένεια, ομολογώντας σε μεγάλο βαθμό ότι βρίζουν τους άλλους οδηγούς (71%) ή
κολλάνε το αυτοκίνητό τους σκόπιμα σε εκείνο όσων τους εκνευρίζουν (52%)
Πηγή: iefimerida.gr -
https://www.iefimerida.gr/news/425551/ereyna-oi-ellines-einai-oi-pio-apeitharhoi-odigoi-tis-eyropis
Ανυπάκουοι
Οι Έλληνες οδηγοί, όχι μόνο είναι ανυπάκουοι αλλά και το
παραδέχονται. Ο ένας
στους δύο απάντησε ότι οι Έλληνες και οι Ελληνίδες οδηγοί
δεν υπακούουν στον
Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ενώ αντιθέτως το ποσοστό που
πιστεύει ότι υπακούουν
στον ΚΟΚ είναι μόλις 20,3%.
Ασφάλεια
Οι επαρχιακοί δρόμοι είναι αυτοί που κάνουν περισσότερο τους
Έλληνες να...
τρέμουν. Αφού, ποσοστό 47,4% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι
δεν νιώθουν
ασφαλείς στους επαρχιακούς δρόμους. Τη λιγότερη ανασφάλεια
οι Έλληνες την
αισθάνονται στην πόλη (ποσοστό 19,1%), ενώ αυξημένη είναι η
ανασφάλειά τους
στο εθνικό δίκτυο (34,6%). Στον αντίποδα τώρα, οι
περισσότεροι οδηγοί
αισθάνονται ασφαλείς μέσα στην πόλη (44,8%).
Η ταχύτητα
Το 50,3% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι τα όρια ταχύτητας στην
εθνική οδό πρέπει
να μείνουν ως έχουν (33,6% πιστεύει ότι πρέπει να αυξηθούν
και μόλις 15,3% ότι
πρέπει να μειωθούν) και σε ό,τι αφορά την ποιότητα των
αυτοκινητοδρόμων το
47,1% πιστεύει ότι είναι χειρότερη άλλων ευρωπαϊκών χωρών
και το 33,9%
πιστεύει ότι είναι ισάξια των ευρωπαϊκών.
H Απροσεξία
Δεν νοιάζεται ιδιαίτερα για τα δέκα αυτοκίνητα που
περιμένουν υπομονετικά το φανάρι για να στρίψουν δεξιά ή αριστερά. Είναι
εξυπνίδης και θα χωθεί μπροστά για να καθυστερήσει όλους τους υπόλοιπους περιμένοντάς
τους να κορνάρουν για να ξεκινήσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου